Opracowanie koncepcji architektonicznej Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Śremie
Opracowanie koncepcji architektonicznej Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Śremie.
Zamówienie na |
Opracowanie koncepcji architektonicznej Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Śremie. |
Zamawiający |
PKS Poznań S.A. |
Tryb zamówienia |
Zapytanie ofertowe |
Rodzaj zamówienia |
Usługa |
Termin składania ofert |
17.03.2023 r. |
Miejsce składania ofert |
PKS Poznań S.A., ul. Piekary 19, 61-823 Poznań |
Zapytanie ofertowe dla zamówienia
o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty 30.000 euro
W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia o wartości nieprzekraczającej równowartości 30.000 euro, zwracamy się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na wykonanie zamówienia pn.: „Opracowanie koncepcji architektonicznej Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Śremie”.
I. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji architektonicznej Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Śremie, przy ul. Powstańców Wielkopolskich 4.
Koncepcja projektowa powinna zostać opracowana zgodnie ze studium lub z planem zagospodarowania przestrzennego dla obszaru znajdującego się pomiędzy ul. Powstańców Wielkopolskich – ul. Zamenhofa – ul. Wojska Polskiego – ul. Szeroką w Śremie.
2. Zakres opracowania.
Opracowanie wielobranżowego projektu koncepcyjnego zintegrowanego centrum komunikacyjnego opartego na wszechstronnym rozpoznaniu sytuacji przestrzennej, stanu prawnego nieruchomości, planów i życzeń najważniejszych interesariuszy – PKS Poznań S.A., Gmina Śrem.
Zakres prac obejmuje m. in.:
A. Zakres merytoryczny:
1) Wykonanie roboczej inwentaryzacji urbanistycznej i fotograficznej terenu opracowania (w zakresie niezbędnym do wykonania koncepcji).
2) Wstępne rozpoznanie podłoża gruntowego w rejonie obszaru działki 3002, obręb 0007 Śrem, arkusz mapy 18.
3) Uzyskanie informacji o planach rozwoju dworca PKS Poznań S.A..
4) Analiza stanu prawnego, sytuacji planistycznej, aktualnych projektów miejskich itp.
5) Analiza uzgodnień dotyczących rozwoju przestrzennego obszaru objętego koncepcją - dokonanych (lub będących w toku uzgadniania) pomiędzy władzami Gminy Śrem a innymi inwestorami.
6) Opracowanie koncepcji urbanistycznejobejmującej:
- budowę dworca autobusowego wraz z peronami odpraw pasażerskich, placem manewrowym, parkingiem dla autobusów komunikacji międzymiastowej oraz miejskiej,
- przebudowę układu drogowego z uwzględnieniem miejsc dla postoju taxi, strefy Kiss&Ride, miejsc parkingowych dla pracowników Spółki, wiaty na rowery, stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych,
- bezkolizyjne połączenie dworca autobusowego z istniejącym parkingiem typu Park&Ride przy ul. Zamenhofa (działki nr 1294/2 i 1293/2) oraz z planowaną komunikacją kolejową,
- sugestie odnośnie możliwości wykorzystania terenu działki nr 3002, pod obiekty handlowe, usługowe i biurowe,
- koncepcję zagospodarowania zieleni i małej architektury.
7) Opracowanie koncepcji architektonicznej polega na:
- zaprojektowaniu nowych obiektów zintegrowanego centrum,
- przedstawieniu optymalnego zagospodarowania nowo projektowanego budynku dworca autobusowego, zgodnie z pkt I. 2. oraz z Załącznikiem nr 1 Zapytania ofertowego.
Głównymi celami będą tu:
- uzyskanie optymalnego rozwiązania funkcjonalnego zintegrowanego centrum,
- stworzenie propozycji atrakcyjnych architektonicznie obiektów,
- zharmonizowanie ze sobą istniejącej architektury otoczenia działki 3002 i projektowanych form architektonicznych – tak, aby składały się na spójny kompleks zintegrowanego centrum,
- opracowanie programu użytkowego dworca autobusowego wraz z peronami oraz obiektami towarzyszącymi.
8) Opracowanie koncepcji rozwiązań konstrukcyjnych.
Obiektu dworca, peronów oraz ich zadaszenia:
Na podstawie koncepcji architektonicznej opracowanie koncepcji rozwiązań konstrukcji z uwzględnieniem różnych technologii wznoszenia. W ramach powyższego opracowania należy wykonać wstępne analizy mające na celu zoptymalizowanie konstrukcji obiektów jako całości.
9) Opracowanie koncepcji budowy sieci sanitarnych (rozwiązania kolizji z projektowanymi obiektami, usunięcia ewentualnych deficytów mediów) oraz wyposażenia projektowanych obiektów budowlanych w instalacje sanitarne.
10) Opracowanie koncepcji budowy sieci elektrycznych (rozwiązania kolizji z projektowanymi obiektami, usunięcia ewentualnych deficytów mediów) oraz wyposażenia projektowanych obiektów budowlanych w instalacje elektryczne.
11) Opracowanie koncepcji budowy sieci informatycznych (rozwiązania kolizji z projektowanymi obiektami, usunięcia ewentualnych deficytów mediów) oraz wyposażenia projektowanych obiektów budowlanych w instalacje informatyczne.
12) Opracowanie koncepcji ogrzewania obiektów (rozwiązania kolizji z projektowanymi obiektami, usunięcia ewentualnych deficytów mediów) oraz wyposażenia projektowanych obiektów budowlanych w instalacje grzewcze.
13) Oszacowanie spodziewanych kosztów realizacji inwestycji w rozbiciu na poszczególne zadania i etapy.
14) Wykonanie wizualizacji 3D projektowanych obiektów.
B. Zasięg terenowy projektu koncepcyjnego:
Granice opracowania koncepcji obejmą obszar (załącznik graficzny) – Załącznik nr 2.
Propozycje modernizacji placu dworcowego – dotyczące jego funkcji oraz zmierzające do architektonicznego zharmonizowania wszystkich elementów składających się na zintegrowane centrum komunikacyjne.
C. Zakres opracowania w ujęciu branżowym:
Projekt koncepcyjny powinien zawierać pełny zakres branżowy:
1) Część urbanistyczna, z koncepcją zagospodarowania placów, ulic, skwerów, obiektów małej architektury i zieleni, oświetlenia oraz wyposażenia w urządzenia infrastruktury;
2) Część architektoniczna - od ogólnych założeń dla poszczególnych obiektów, przez koncepcje ich funkcji i formy, aż po propozycje wybranych detali;
3) Część konstrukcyjna – analiza warunków gruntowo-wodnych, ogólne założenia dla poszczególnych obiektów, propozycje rozwiązań konstrukcji;
4) Założenia budowy sieci sanitarnych oraz wyposażenia projektowanych obiektów budowlanych w instalacje sanitarne;
5) Założenia budowy sieci elektrycznych oraz wyposażenia obiektów w instalacje elektryczne;
6) Założenia budowy sieci informatycznych oraz wyposażenia obiektów w instalacje informatyczne;
7) Założenia budowy sieci grzewczych oraz wyposażenia obiektów w instalacje grzewcze;
8) Oszacowanie kosztów inwestycji w rozbiciu na zadania inwestycyjne;
9) Wykonanie wstępnych badań podłoża gruntowego w rejonie obszaru działki 3002, obręb 0007 Śrem, arkusz mapy 18.
II. Termin realizacji zamówienia:
Wykonawca wykona kompletny przedmiot zamówienia w terminie do 15.06.2023 r.
III. Warunki płatności:
1. Zamawiający dokona przelewu wynagrodzenia Wykonawcy na jego rachunek bankowy, podany w treści faktury, w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury. Datą spełnienia świadczenia jest data obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
2. Podstawą wystawienia faktury jest podpisany przez Zamawiającego i wyznaczonych przez niego przedstawicieli w obecności Wykonawcy protokół odbiorczy.
IV. Kryteria oceny ofert, ich waga i sposób oceny:
Najniższa cena ofertowa brutto -100%.
Punkty w kryterium ceny ofertowej zostaną przyznane według następującego wzoru:
Pc = Cn/Cb x 100 [pkt]
Pc – oznacza punkty w kryterium „Najniższa cena ofertowa brutto”,
Cn – oznacza najniższą oferowaną cenę brutto,
Cb – oznacza cenę brutto badanej oferty.
V. Opis sposobu przygotowania oferty:
1. Oferta powinna być złożona w zamkniętym opakowaniu (kopercie) zabezpieczonym przed otwarciem, bez uszkodzenia, w sposób gwarantujący zachowanie jej poufności do czasu jej otwarcia. Na kopercie (opakowaniu) należy umieścić adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis:
Zapytanie ofertowe znak sprawy: PKS/DZ/3/2023
Oferta na opracowanie koncepcji stworzenia Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Śremie
Nie otwierać przed 20.03.2023r. godz. 11:00
2. Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką na formularzu ofertowym wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszego zapytania.
3. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub w innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
4. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, itp. muszą być parafowane własnoręcznie przez osoby podpisujące ofertę.
5. Wykonawcy poniosą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
6. Dokumenty sporządzone przez Wykonawcę powinny być podpisane przez osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu.
7. Zaleca się, aby wszystkie kartki ofertybyły ponumerowane, parafowane i spięte w sposób uniemożliwiający wypadnięcie jakiegokolwiek z dokumentów oferty.
8. Podpisy Wykonawcy na ofercie, oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej.
9. Nie podlega ocenie oferta złożona po terminie składania ofert.
10. Opis sposobu obliczenia ceny:
a) Cenę oferty należy podać w złotych polskich (PLN) cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
b) Cena podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym będzie obowiązywała przez cały okres trwania umowy i nie będzie podlegała waloryzacji.
c) Cena ofertowa jest ceną ryczałtową musi obejmować wszystkie koszty wykonania niniejszego zamówienia, wynikające z zapytania ofertowego oraz postanowień zawartych w projekcie umowy.
14. Zamawiający poprawi w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty – niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
VI. Wykaz dokumentów, oświadczeń jakie powinien złożyć Wykonawca:
1. Oferta powinna zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
a) formularz ofertowy (Załącznik nr 3 do niniejszego zapytania),
b) wskazane jest przedstawienie referencji, w tym realizacja obiektów o podobnym charakterze do obiektu, którego dotyczy zapytanie ofertowe.
VII. Miejsce i termin złożenia ofert:
Ofertę cenową na wykonanie zamówienia należy złożyć w formie pisemnej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17.03.2023r. do godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego, tj. w Sekretariacie Spółki PKS Poznań S.A., 61-823 Poznań, ul. Piekary 19, (pok. nr 701), piętro VII.
UWAGA:
Konsekwencje nieprawidłowego opisania, zaadresowania, zamknięcia opakowania oferty, bądź złożenia jej w niewłaściwym miejscu, tj. innym niż miejsce wskazane w niniejszym Rozdziale, obciążają Wykonawcę. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złe skierowanie oferty (przesyłki), jak również za jej przedterminowe otwarcie w sytuacji nieprawidłowego opisu opakowania oferty.
Miejsce i termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert odbędzie się dnia 20.03.2023r., w siedzibie Zamawiającego, tj.: PKS Poznań S.A., 61-823 Poznań, ul. Piekary 19.
VIII. Inne niezbędne do przeprowadzenia postępowania informacje:
1. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego;
2) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
3) Wykonawca nie wyraził zgody na podpisanie projektu umowy, który stanowi Załącznik nr 4.
2. Niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze najkorzystniejszej oferty.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia dodatkowych negocjacji z wybranym Wykonawcą oraz unieważnienia przedmiotowego postępowania, a także przerwanie postępowania bez podania przyczyny.
4. Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o treści jak w Załączniku Nr 4 do zapytania ofertowegow terminie 5 dni roboczych od rozstrzygnięcia przetargu.
5. Wszelkich wyjaśnień dotyczących niniejszego zapytania ofertowego udziela:
Pani Aniela Ciszak – Prokurent PKS Poznań S.A., z którą można kontaktować się telefonicznie pod numerem: 61 664 25 00.
6. Zamawiający informuje, iż w związku z obowiązkiem informacyjnym związanym z przetwarzaniem danych osobowych RODO - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych):
a) Administratorem danych osobowych jestPKS Poznań S.A.;
b) Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych osobowych Pana Mikołaja Wróbla, z którym można kontaktować się pod adresem email: iod@pks.poznan.pl lub telefonicznie pod nr 61 664 25 00;
c) Dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i wykonywania łączącej Zamawiającego i Wykonawcę umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1b) RODO oraz po zakończeniu obowiązywania umowy w czasie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania;
d) Prawa osoby, której dane dotyczą:
1) dostępu do dotyczących jej danych osobowych;
2) sprostowania danych osobowych;
3) usunięcia w sytuacjach określonych w art. 17 ust. 1 RODO z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 RODO;
4) ograniczenia przetwarzania;
5) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
6) osoba, której dane osobowe są przetwarzane, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego o ile żądania nie są ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne oraz nie ograniczają ich, bądź wykluczają inne przepisy.
7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne w celu zawarcia i wykonywania umowy łączącej Zamawiającego z Wykonawcą, aczkolwiek odmowa ich podania uniemożliwia podjęcie współpracy pomiędzy w/w stronami.
Zapytanie ofertowe zamieszczono dnia 03.03.2023r. na stronie BIP: www.bip.pks.poznan.ploraz na stronie internetowej PKS Poznań S.A.: www.pks.poznan.pl.
Załączniki:
1. Dworzec Autobusowy Śrem - wymagania,
2. Mapa,
3. Formularz ofertowy,
4. Wzór umowy.
zalacznik_nr_1_-_zapotrzebowanie_da.pdf
zalacznik_nr_3_-_formularz_ofertowy.docx